Problemy z dodaniem komentarza? Wyślij mi go mailem - opublikuję. Adres znajdziesz w moim profilu!

Uwaga! Komentarze pojawiają się z opóźnieniem - po przejrzeniu dla odsiania spamu (i tylko jego!)


wtorek, 26 maja 2015

sKurier* IV - happy end

Dwudziestego czwartego kwietnia złożyłem skargę na nieterminowe doręczenie przesyłki oraz podawanie nieprawdziwych danych w systemie śledzącym firmy kurierskiej DPD. Poniżej treść tej skargi.
 
Oczekuję od Państwa odpowiedzi pisemnej z wyjaśnieniami w związku ze skandalicznym podejściem do obowiązków Państwa pracowników. Przesyłka, która była w doręczeniu 22 kwietnia nie została doręczona, a kurier lub osoba wpisująca dane trackingu SKŁAMAŁY podając, że o 15:00 miała miejsce nieudana próba doręczenia. W tym czasie w domu były dwie osoby. Przesyłka była następnie w doręczeniu 23 kwietnia. Kurier nie odbierał dziesięciu (!!!) prób połączenia telefonicznego i nie pojawił się także z przesyłką mimo, że domownicy czekali CAŁY DZIEŃ (od 6:30 do 22:00!!!). W chwili kiedy piszę te słowa nadal na stronie trackingu jest zapis o rzekomym wydaniu WCZORAJ paczki kurierowi. Żadnej próby doręczenia nie było. Dwa razy po dziesięć minut próbowałem (wczoraj i dziś) dodzwonić się do Biura Obsługi DPD. Za drugim razem, dziś około 10:00 usłyszałem wreszcie, że mogę się UMÓWIĆ na doręczenie w poniedziałek, ponieważ taka jest procedura po dwóch nieudanych próbach doręczenia. Podkreślam, że nie było ŻADNEJ próby. Oczekuję wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Uważam, że powinni mi Państwo zwrócić 100% opłaty za przewóz (15 zł) ponieważ tydzień** [na doręczenie] to za długo nawet jak na pocztę, a co dopiero na kuriera.
  
 
25 maja 2015 otrzymałem mailem odpowiedź następującej treści:

Dotyczy: przesyłki o numerze: [...]
Numer szkody: [...]

Szanowny Panie,
W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie reklamacyjne dotyczące przesyłki o wyżej wymienionym numerze, niniejszym pragniemy przeprosić za wszelkie niedogodności oraz podziękować za zgłoszenie.
Jest nam ogromnie przykro, że tego typu sytuacja dotknęła Państwa. Zdajemy sobie sprawę jak ważnym czynnikiem dla Klienta jest doręczenie przesyłki zgodnie z oczekiwaniami klienta. Dlatego zawsze staramy się wykorzystywać wszelkie uwagi i informacje od Klientów w celu ulepszenia serwisu DPD Polska.
Po wnikliwym przeanalizowaniu przedmiotowej sprawy postanowiliśmy uznać Państwu reklamację w całości i przyznać odszkodowanie w wysokości 15,00 złotych.

UZASADNIENIE:

Z uwagi na fakt, że opóźnienie w doręczeniu wyżej wskazanej przesyłki nie budzi wątpliwości,
postanowiono jak na wstępie. Jednocześnie informujemy, iż kwota odszkodowania w wysokości 15,00 złotych zostanie Państwu przekazana na rachunek bankowy w terminie 30 dni.
Prosimy o podanie danych do przelewu.
 
 
Podstawą prawną powyższego rozstrzygnięcia jest:
w odniesieniu do przesyłki kurierskiej (Przesyłką kurierską jest przesyłka listowa będąca przesyłką rejestrowaną lub paczka pocztowa, przyjmowana, sortowana, przemieszczana i doręczana w sposób łącznie zapewniający bezpośredni odbiór przesyłki pocztowej od nadawcy, śledzenie przesyłki pocztowej od momentu nadania do doręczenia, doręczenie przesyłki pocztowej w gwarantowanym terminie określonym w regulaminie świadczenia usług pocztowych lub w umowach o świadczenie usług pocztowych, doręczenie przesyłki pocztowej bezpośrednio do rąk adresata lub osoby uprawnionej do odbioru, uzyskanie pokwitowania odbioru przesyłki pocztowej w formie pisemnej lub elektronicznej.” – zgodnie z art. 3 pkt 19 Ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe):· art. § 88 ust. 4 pkt 4) Ustawy z dnia 23 listopada 2013r. Prawo pocztowe: „4. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej nie będącej usługą powszechną przysługuje odszkodowanie: (…) 4) za opóźnienie w doręczeniu przesyłki pocztowej w stosunku do gwarantowanego terminu doręczenia - w wysokości nie przekraczającej dwukrotności opłaty za usługę (…)”.



MOIM ZDANIEM

Cóż, powie ktoś, że piętnaście złotych to żadne pieniądze, ale też nie pieniądze są w takich sprawach sednem. Rzecz w egzekwowaniu swoich praw i uświadamianiu tym wszystkim, którzy nie realizują SWOICH OBOWIĄZKÓW lub realizują je nieprawidłowo, że muszą prędzej czy później ponieść tego konsekwencje. Choćby takie jak tu - symboliczne.

===


* - "s" w tytule oznacza oczywiście "super"
** - spodziewałem się, że sprawa potrwa jeszcze dłużej...

2 komentarze:

  1. BRAWO !!! za 15 zł mam danie z kurczaka np :) albo kurczaka i rosół z niego. 15 zł samo nie chodzi. I bardzo dobrze, że stanąłeś okoniem. Trzeba walczyć o swoje !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bilet do Wisły i batonik na drogę!!! :DD

      Usuń

Teksty z tego bloga, moją książeczkę, zdjęcia i filmy można kopiować do użytku niekomercyjnego i/lub umieszczać na niekomercyjnych stronach www, w prezentacjach, publikacjach i innych - bez prawa do modyfikowania - po podaniu autora (Portier) oraz adresu strony z której zasobów zostały pobrane (www.otoportier.blogspot.com). Wykorzystanie komercyjne jakiegokolwiek materiału wyłącznie po kontakcie z autorem i uzyskaniu jego wyraźnej zgody. Adres do korespondencji znajduje się na stronie mojego profilu w serwisie Blogger.